چربی مورد نیاز بدن روزانه

چربی مورد نیاز بدن روزانه در یک فرد اهمیت به سزایی در سلامت بدن و روان دارد. شما باید بدانید که بدن سالم و مفاوم چقدر چربی تیاز دارد تا در مقابل بیماری ها مقاومت داشته باشد.

چربی مورد نیاز بدن روزانه آیا چربی مفید است؟

 اغلب بر این باورند که تمام چربی ها مضر و بد هستند. چربی ها در واقع یک بخش حیاتی از رژیم غذایی روزمره ی ما هستند. هنگامی که  چربی ها در حد تعادل مصرف بشوند برای عملکرد روزانه ی بدن بسیار هم مفیدند.

چربی مورد نیاز بدن روزانه

چربی مفید مورد نیاز بدن
چربی مفید مورد نیاز بدن

ارتباط مصرف غذاهایی با کلسترول بالا 

بیماری های قلبی سبب گردیده تا افراد به سمت مصرف کربوهیدراتها  کشیده شوند در حالی که می توان از چربی های سالم استفاده کرد که خوشبختانه بسیار هم گسترده هستند. متاسفانه افزایش کربوهیدرات های تصفیه شده منجر به بالا رفتن نرخ چاقی و دیابت شده است.

طبق آخرین یافته های علمی یک فرد بالغ با فعالیت بدنی متوسط :حداقل ۳۶ گرم (سه قاشق غذاخوری) و حداکثر ۷۰ گرم(۶ قاشق غذاخوری)چربی نیاز دارد. افراد با رعایت تعادل و تنوع در مواد غذایی می توانند به آن دست یابند.و با حذف مواد غذایی مورد نیاز و ضروری هیچ لطفی در حق سلامت بدن خود نخواهند کرد

چربی مورد نیاز بدن روزانه 

 عمده چربی ها یی که نیاز مبرم بدن است 

گوشت، لبنیات،اجیل ها و روغن نباتی مایع که اسید چرب اشباع کمی دارد،روغن ماهی روغن زیتون، گردو، بادام و فندق نیز دارای اسید های چرب غیراشباع هستند.

علت چربی مورد نیاز بدن روزانه

 بدن برای تامین انرژی و از همه مهم تر ترمیم بافت های بد و جابه جایی ویتامین ها احتیاج به چربی دارد. حداقل میزان مورد نیاز ۳۰ گرم روزانه برای زنان  و ۴۰ گرم برای مردان  و ۱/۳  گالری روزانه افراد باید از چربی تامین شود.۱ گرم پروتئین و کربوهیدرات ۴ کالری است و ۱ گرم چربی ۹ کالری است

چربی مورد نیاز بدن روزانه و معرفی روغن های مفید برای بدن

آووکادو ضد پیری پوست

این ماده ی غذایی با ویتامین از پوست شما در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کند. ویتامین های بسیار فراوانی که دارد به عنوان ماده ای ضد پیری برای پوستتان عمل می کند.

آووکادو بدلیل داشتن پروتئین ویتامین بالا و فولات میان وعده ای عالی برای زنان باردار محسوب می شود آواکادو دارای ویتامین E فراوان است

آواکادو
آواکادو

 

چربی مورد نیاز بدن روزانه و روغن نارگیل موثر در رشد حافظه

اسیدهای چرب موجود در پوست نارگیل برای تقویت حافظه و عملکرد مغز مفید است. فواید نارگیل در کاهش التهابات و کلسترول بسیار مناسب است

روغن زیتون  نیز برای حافظه و مغز مناسب بوده و گزینه ای مناسب برای محافظت از پوست نیز می باشد.

ماهی و امگا ۳ مفید در جلوگیری از پیری 

چربی ماهی دارای مقادیر بسیار بالایی از امگا ۳ است.مصرف امگا ۳ و ۶ برای فعالیت های بدن بسیار مفیدند و ابتلا به  فشار خون و سکته را کاهش می دهند. ماهی قزل آلا، ماهی تن و ساردین از بهترین گزینه ها در بین ماهی ها هستند. مصرف این نوع از ماهی ها سبب بهبود توان ذهنی و حافظه و جلوگیری از پیری زودرس می شود.

ماهی سرشار از امگا 3
ماهی سرشار از امگا ۳

گردو و تخم کتان برای تامین امگا ۳ مورد نیاز بدن

در گذشته امگا ۳ رو فقط مترادف با روغن ماهی می دانستند. اما امروزه همه می دانند که امگا ۳ در موادی مانند روغن های سویا و آفتابگردان، دانه ی کتان و گردو ، فندق و کنجد نیز یافت می شود.

مصرف گردو رو جدی بگیرید چون تنها آجیل است که حاوی چربی های اشباع شده نمی باشد. تخم کتان نیز علاوه بر امگا ۳ دارای امگا ۶  و سرشار از فیبر است .

سطوح پایین کلسترول، نرخ پایین بیماری های قلبی، پوست زیبا و بدن لاغر، همه از نتایج پیروی از این رژیم سالم است. پس با مصرف چربی های سالم روزانه علاوه بر داشتن پوست و اندامی زیبا به بهبود عملکرد مغز و حافظه ی خود کمک کرده خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید.

مطلب پیشنهادی

روغن مایع

روغن های جامد و مایع را بشناسید

                              …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *