خانه / سلامت / ورزش / ورزش منظم و تاثیرات آن در سلامت و زیبایی

ورزش منظم و تاثیرات آن در سلامت و زیبایی

 

ورزش منظم
ورزش منظماز افسردگی، افزایش وزن، دیابت،  سکته قلبی، مغزی و آلزایمر جلوگیری می کند

ورزش منظم

ورزش منظم به بهبود مهارت ها و تقویت مغز, کمک می کند ورزش در کودکان باعث رشد مغزی و استخوانی, شده و هم چنین اعتماد به نفس آنها را بالا می برد. در بزرگسالان از افسردگی، افزایش وزن، دیابت، بیماری های قلبی، سکته مغزی و مهمتر از همه دمانس و آلزایمر جلوگیری می کند. بررسی ها نشان میدهد تا سال ۲۰۵۰ تعداد افراد دمانس در سراسر دنیا به بیش از ۱۱۵ نفر خواهد رسید. دانشمندان دریافتند که ورزش منظم هوازی به مغز درحافظه و یادگیری کمک شایانی می کند.

و افزایش فعالیت مغز

ورزش به دو روش به مغز درت فکر و حافظه کمک می کند.       ۱- روش مستقیم            ۲- غیر مستقیم.

۱- در روش مستقیم ورزش باعث افزایش رشد عروقی و سلول های مغز شده و به کاهش مقاومت به انسولین در بدن، کاهش التهابات و عوامل شیمیایی کمک می کند.

ورزش و رشد مفز
ورزش و رشد مفز

۲- در روش غیر مستقیم استرس و  اضطراب را کاهش می دهد, و در خلق خوی خواب تاثیردارد. بسیاری از مطالعات نشان داده است مغز افرادی که ورزش می کنند حجم بیشتری نسبت به افرادی ورزش نمی کنند دارد.

ورزش و بهبود خلق وخوی
ورزش و بهبود خلق و خو

کدام ورزش بهترین است؟

ما دقیقا نمی دانیم کدام ورزش بهترین است اما تحقیقات نشان داده است که پیاده روی، باعث پمپاژ  قلب شما می شود.

پیاده روی
پیاده روی – پمپاژ قلب

برای بهبود حافظه چقدر ورزش لازم است؟

توصیه های استاندارد نشان میدهد فعالیت بدنی متوسط در بیشتر روزهای هفته و یا در هفته ۱۵۰ دقیقه مناسب است. چند دقیقه در روز شروع کنید و سپس ۵ یا ۱۰ دقیقه در هر هفته ورزش خود را افزایش دهید. اگر پیاده روی برایتان امکان ندارد می توانید با ورزش هایی مانند : کوهنوردی، تنیس، شنا، اسکواش و رقص شروع کنید. البته فعالیت های خانوار را نیز به حساب بیاورید. این ایده ها نیز می تواند به شما کمک کند. با یکی از دوستانتان به کلاس بروید که شما را برای رسیدن به  هدفتان تشویق می کند.خود را متعهد به ایجاد تمرین به عنوان یک عادت کنید.

ورزش با دوستان
ورزش – سلامتی

ورزش منظم و مزایای آن در زیبایی

 

 

ورزش نه تنها به سلامتی شما کمک می کند بلکه در زیبایی، خوش رنگ شدن صورت، و کاهش چین و چروک پوست شما بسیار موثر است, همه ما می توانیم موافق باشیم ، مهم نیست که انگیزه شما چیست بدانید که یک نتیجه گیری بی نظیر وجود دارد ،پوست سالم و زیبا پاداشت شماست.

تاثیر ورزش در پوست
تاثیر ورزش در پوست

ورزش منظم و درخشش پوست :

متخصصین پوست بالتیمور می گویند زمانی که قلب شما از ورزش های هوازی سود می برد. پوست شما با دوز بالایی از اسید های موجود در خون تغذیه می شود، و این به پوست شما درخشش می بخشد.

مزایای ورزش منظم و کاهش چین و چروک

ورزش کردن سطح  هورمون کورتیزول که موبوط به استرس می باشد را در حد نرمال نکه میدارد. کورتیزول باعث افزایش چربی مفید و شکستن و از بین رفتن اکنه و ساختن کلاژن بیشتر در پوست شده و چین و چروک را از بین می برد. چنانجه می دانیم کورتیزول زیاد باعث چین و چروک می شود. ورزش در واقع از تولید کلاژن حمایت می کند.کلاژن پروتئینی است که به حفظ و نگهداری پوست، انعطاف پذیری و الاستیکی آن کمک می کند.

ورزش منظم و کاهش آکنه

متخصصین پوست بر این عقیده اند که ورزش منظم باعث می شود جریان خون در پوست شما افزایش یافته و اکسیژن بیشتری به پوست شما برسد. ورزش  کمک می کند سموم از پوست و بدن شما دفع شود و علاوه بر این باعث تعادل هورمون های بدن می شود. به خاطر داشته باشید بهتر است همیشه دستمال مرطوت همراهتان باشد تا بعد از ورزش پوست خود را تمیز کنید. تمیز کردن پوست از ایجاد اکنه در پوست شما جلوکیری می کند. از آرایش در هنکام ورزش کردن بپرهیزید.

کاهش اکنه - ورزش
کاهش اکنه – ورزش

مزایای ورزش منظم وموهای سالم

ورزش منظم جریان خون را در پوست سر افزایش داده و این به شما کمک می کند موهایی پرپشت تر و سالمتر, داشته باشید. جریان خون سرشار از مواد مغذی است و فولیکول های مو را تحریک می کند فولیکول ها از شکندگی موها می کاهد و به رشد آن ها کمک میکند. بهتر است بدانید استرس باعث ریزش مو می شود و ورزش استرس را کاهش می دهد. سعی کنید ۳۰ دقیقه از چند حالت ورزش یوگا شروع کنید و کم کم آن را افزایش دهید.

ورزش منظم -موهای سالم
ورزش منظم – موهای سالم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *